Contract

Goed voorbereid van start aan je nieuwe opdracht via FastFlex

Benodigde documenten en referenties

Welke documenten moet ik aanleveren zodat het contract kan worden opgemaakt?

In de startmail die je van ons ontvangt, staat aangegeven wat we nodig hebben voor de screening, om het contract op te maken en wat later volgt.

Welke documenten mag ik later aanleveren?

In de startmail die je van ons ontvangt staat exact aangegeven wanneer wij welke gegevens van je nodig hebben. De VOG en de referenties (indien van toepassing) mogen later volgen.

Welke documenten moet ik aanleveren voor in het compliancy dossier?

Voor ieder compliancy dossier moeten er een aantal documenten worden aangeleverd. Welke dit zijn verschilt per klant. Zodra wij bij FastFlex vernemen dat je gaat starten bij een klant sturen wij je een klantspecifieke startmail waarin alle benodigde documenten worden opgevraagd. Standaardgegevens zijn, NAW-gegevens, kopie van je paspoort, cv en bedrijfsgegevens. Voorbeelden van klantspecifieke documenten zijn: schriftelijke referenties, VOG en diploma's.

Mag ik de documenten digitaal doorsturen, of hebben jullie originelen per post nodig?

Bij FastFlex werken we zoveel mogelijk papierloos. Daarom willen wij alles juist in digitale vorm aangeleverd krijgen.

Krijg ik een contract per post toegestuurd?

Wij versturen al onze contracten digitaal via Rpost. Op deze manier kun je het contract digitaal ondertekenen. Er komt dus geen papier meer aan te pas. Meer vragen over digitaal ondertekenen? Kijk dan bij Digital Contract Signing.

Ik moet referenties aanleveren. Zijn die echt nodig?

Indien FastFlex je specifiek om referenties heeft gevraagd dan is het aanleveren hiervan nodig. Deze zijn onderdeel van de compliancy-procedure van de klant waarbij je gaat werken.

Worden deze referenties dan ook allemaal gecontroleerd?

De referenties worden op verzoek van de opdrachtgever gecontroleerd.

Wanneer heb ik een loonbelastingnummer nodig?

Indien je een B.V. hebt, dien je een loonbelastingnummer te hebben. Bij eenmanszaken is dit niet van toepassing.

Screening ING

Wat moet ik op de 'Verklaring Pre-Employment screening' van ING invullen bij 'contactpersoon werkgever'?

Indien je in loondienst bent, vul je hier de contactpersoon in bij je werkgever. Dit kan je leidinggevende zijn. Indien je zzp-er bent, kun je hier je eigen gegevens invullen.

Wanneer weet ik of ik ben gescreend door ING?

De inhurende manager wordt geïnformeerd wanneer de screening is voltooid. Die neemt dan met jou of FastFlex contact op om een startdatum af te spreken.

Kortingen en betalingstermijn

Wat is betalingskorting?

Betalingskorting is een korting die wordt toegepast door de klant voor een snellere betaling. Er kan niet worden gekozen voor een andere (langere) betalingstermijn waardoor de betalingskorting niet van toepassing is. De klant maakt hier geen uitzonderingen op. Op dit moment maken ING Bank NV en NN Insurance Eurasia NV gebruik van betalingskorting.

Wat is inzetduurkorting?

Een inzetduurkorting is een korting die wordt toegepast door de klant na een bepaalde periode. Het tarief wordt dan na deze periode automatisch verlaagd met deze korting. De klant maakt hier geen uitzonderingen op.

Wat is de betaaltermijn?

De betaaltermijn van FastFlex is standaard 30 dagen mits voldaan aan alle voorwaarden. Als de klant een afwijkende betaaltermijn hanteert, conformeert FastFlex zich daaraan.

Staat je vraag er niet tussen?

Heb je een andere vraag of heeft ons antwoord je niet verder geholpen? Neem dan contact op met onze regiedesk. Wij helpen je graag verder. Mail naar administratie@fastflex.nl of bel 088 – 327 84 00.